Google, principalul motor de căutare web, dispune de două modalități de afișare a website-urilor: cu plată și gratuit.
Ordinea în care sunt afișate gratuit website-urile se bazează pe un algoritm dinamic, cu foarte mulți parametri, care poate fi influențat cu ajutorul SEO (Search Engine Optimization). Rezultatele nu sunt stabile deoarece algoritmul se actualizează constant. Ele pot suferi variații mai mici sau mai mari în funcție de gradul de adaptare seo înregistrat de website vizavi de parametrii actualizați. Nu există un parametru care să cuantifice valoarea seo a unui website.
Clasificare seo website:
Clasificare seo demografic:
Unul dintre cei mai importanți parametri care influențează rezultatele seo este concurența. Dacă, pentru o anumită expresie, concurența este nesemnificativă se pot obține rezultate în câteva săptămâni. În schimb, primele rezultate stabile pot să apară și după câteva luni dacă există o concurență matură care își monitorizează constant evoluția seo. Un caz particular îl reprezintă activitățile sezoniere (de exemplu – cazarea) unde investițiile seo pot crește enorm într-un interval scurt de timp.
Al doilea parametru important este istoricul seo al domeniului web.