Ce este și cum se clasifică Search Engine Optimization

Google, principalul motor de căutare web, dispune de două modalități de afișare a website-urilor: cu plată și gratuit.

Ordinea în care sunt afișate gratuit website-urile se bazează pe un algoritm dinamic, cu foarte mulți parametri, care poate fi influențat cu ajutorul SEO (Search Engine Optimization). Rezultatele nu sunt stabile deoarece algoritmul se actualizează constant. Ele pot suferi variații mai mici sau mai mari în funcție de gradul de adaptare seo înregistrat de website vizavi de parametrii actualizați. Nu există un parametru care să cuantifice valoarea seo a unui website.

Clasificare seo website:

  • seo on site: optimizarea seo a paginilor unui website în funcție de expresiile cheie menționate în planul seo al acestuia;
  • seo off site: obținerea de accesări directe (utilizatorii tastează denumirea domeniului în adresa url) și din link-uri externe (utilizatorii apasă pe un link găzduit de un alt website, distribuit într-o rețea de socializare, inserat într-un newsletter etc)

Clasificare seo demografic:

  • seo regional: expresiile vizate sunt de forma “cuvânt cheie regiune”;
  • seo general: expresiile vizate sunt de forma “cuvânt cheie”

Unul dintre cei mai importanți parametri care influențează rezultatele seo este concurența. Dacă, pentru o anumită expresie, concurența este nesemnificativă se pot obține rezultate în câteva săptămâni. În schimb, primele rezultate stabile pot să apară și după câteva luni dacă există o concurență matură care își monitorizează constant evoluția seo. Un caz particular îl reprezintă activitățile sezoniere (de exemplu – cazarea) unde investițiile seo pot crește enorm într-un interval scurt de timp.

Al doilea parametru important este istoricul seo al domeniului web.